Go confidently in the direction of your dreams! Live the life you've imagined.

September 14, 2008

citer tok aku

ingat entry ini..
aku ada sebab pasal satu kes..
so nilah citernya

hmm tadi dapat call dari pak ngah aku..
dia cakap ngan abah aku..

dari citernya aku dapat tau tok aku tak boleh jalan pulak dah..
ni kejadian ke dua dalam tempoh 2 bulan nih..
adoiii la...

yang aku nak citer nih..
sebabnya tok aku nih orang suruh mai duduk sini dengan mama aku
tapi dia tak mau..
nak jugak duduk kat umah dia tu sorang2..
aku bukan marah..
aku tak dak hak tuk buat gitu kat tok aku yang aku sayang..
cuma kami semua risaukan dia..

sejak arwah wan aku meninggal..
tok tinggal sorang kat umah sana..
kekadang mak long aku pi teman..
kekadang sepupu aku pi tunggu..
tapi most of the time dia duduk sorang..
kalau suruh mai duduk sini..
ada je alasan yang dia bagi..
sayang nak tinggai rumah lah.. nanti rumah takdak sapa jaga lah..
aduhaiii...

sebelum puasa aritu..
mama bagitau tok tak boleh berjalan for the first time..
time tu dia sorang kat umah..
bayangkan lepas subuh tuh dia dah tak boleh gerak..
dekat kul 10 baru ler paklong aku perasan..
tu pun sebab dia tergerak hati nak pi kebun nenas kat sebelah umah tok aku...
tok aku waktu tu dok mengesot bergerak panggil pak long aku..
adoiii sedihnya aku dengar time mama aku citer..

lepas tu dia duduk umah maklong aku waktu siang ler...
waktu malam dia kata nak balik tido kat umah dia balik..
aku rasa dia segan nak duduk umah mak long aku tu sebab
sepupu aku baru je pas bersalin anak kembar..

abah n mama aku dah banyak kali ajak suruh mai duduk sini..
yelah kat sini walaupun mama aku kerja..
at least ada maid mama tuk tengokkan tok..
(aku bukan boleh bab nih aku sensitip sikit)
kang ada yang nangis pulak..

tadi abah n mama aku terus balik kg..
dengan harapan akan bawak tok aku mai sini..
alasan yang pertama nak bawak dia mai mengurut
dekat taman bersatu tu dengar kata ada orang pandai mengurut..
then hopefully dia akan stay dekat sini..
(Ya Allah moga di buka pintu hati tok aku untuk datang duduk di sini bersama mama aku)

aku sayang tok aku..
aku doakan semoga Allah panjangkan usia tok aku..
kawan2 yang baca blog aku tolong doakan semoga tok aku mau duduk sini dengan mama aku ye..
aku sian dekat dia duduk kat kg sorang2..
kalau dah tak boleh gerak sapa nak tolong jaga dia..

0 Comments:

Post a Comment