Go confidently in the direction of your dreams! Live the life you've imagined.

September 21, 2008

kisah goreng fries

hehe..
aku tak penah pun citer pasal nih kan..
yelah kan la ni aku jadi penggoreng fries di SMTA..
haha..
tiap malam aku akan berjuang menggoreng fries tuk bebudak asrama SMTA..
hasilnya...



alhamdulillah..
setakat harini dah banyak benda boleh buat dengan duit untung..
benda pertama yang aku buat guna duit keuntungan tuh adalah membayar duit contact lense aku...
RM200 lebih jugak dapat masa tuh..
then dengan duit fries tu jugaklah
dapat kami balik ke kulim lebih kerap dari sebelumnya..
insyaallah pasni duit untung tu akan digunakan samada tuk bayar GL kami or mungkin akan digunakan sebagai duit belanja bulanan..
sebab Hn n aku share bayar duit GL tuh...

sekarang dalam tabung kami tuh ada dekat RM 300 lbh duit keuntungan jualan fries..
aku cakap dekat Hn

"kita guna jelah duit RM 1 tu utk duit raya.. tak payah gi tukar dekat bank"
"ish takkan nak bagi duit tak elok kot"
"ler duit jugak kan.. bukannya duit baru tuh nilai dia lebih"

aku cakap gitu sebab mmg banyak duit RM 1 dekat kami sekarang..
yelah fries tu RM1/cup..
hehe.. lagi satu sebab aku malas nak gi tukar dekat bank..
walaupun hakikatnya itu semua kerja Hn..
tapi kan lebih baik guna jer..
sebab benda dah ada..

0 Comments:

Post a Comment