Go confidently in the direction of your dreams! Live the life you've imagined.

October 03, 2008

raya episod 2

Selamat Hari Raya..
Selamat Hari Raya..

Malam raya sebelum tido n kuar ke Dataran..
kami (aku n Hn) dah bagitau si kembar yang esok kena pi semayang raya..
malam tu depa try solat isyak dengan Hn..
aku dok kat luar bilik nak gelak pun ada tapi terselit rasa bangga n kagum..
punyalah kuat budak berdua tu bantai baca al-Fatihah..
mungkin di tadika depa di ajar baca kuat kan..
so pas semayang bagitau dekat dorang kena baca pelan2 sebab ikut jer abah baca..
depa macam paham..

so pagi raya..
bangun solat subuh..
then kejutkan yana n nisa..
mudah je bangun...
mandikan sunat aidilfitri..
pastu siap2 serba ringkas then terus gi semayang..

ramai jugak jemaah di masjid..
so aku bawak yana n nisa semayang di luar..
takut kang berlaku kejadian tidak diingin..
berkali2 nih pesan jgan dok baca kuat2..
alhamudillah walaupun belum cukup tertib dan mengerti
tapi yana n nisa..
takde bagi masalah besar masa solat sunai aidilfitri..




pastu semayang raya..
balik umah..
sessi minta ampun dan maaf..
huhu..
banyak buat salah weiii..
esp kat suami terchenta..
emememe..
ampun ye sayang..

then siap2 sikit..
almaklum baru beli alat2 mekap kan semalam..
so try tengok ok dak (walaupun aku ni kurang arif sikit bab nak bersolek bagai nih)
oklah..


try jugak pakai tudung cam Iza (tima kasih leed atas cadangan camner nak pakai)
walaupun aku bantai tudung 4 segi biasa tu jer tapi kira ok ler kan..
haha poyo jer.. tapi nak buat camner.. nak jugak try pakai tudung cam gituh.. haha dan aku rasa kira menjadi jugak ler kan.. walaupun idak ler secantik mana.. sebabnya aku pun bukannya cantik bagai cuma ayu jer.. haha.. poyossss

tapi kan pastu cam best pulak pakai tudung mcm nih.. boleh ler nak buat selalu.. hehe..

pas tu pi jalan umah keluarga sebelah Hn..
then pi kedai gambar nak buat family portrait..
dah jadi satu rutin utk amik gambar family sejak Hn tengok rumah PK dia penuh dengan gambar keluarga (gambar raya) so dia pun nak buat jugak..

best jugak sebenarnya.. dapat ler tengok perubahan kami sekeluarga dari setahun ke setahun..

cuma tahun depan aku plan takmo dah amik dekat kedai.. mungkin kami boleh amik sendiri jer.. pi mana2 tmpt yang menarik sikit then suruh ler sesapa tolong amik.. sebabnya kalau gambar di kedai ni background dia limited n tak bernyawa kekadang tuh.. tapi kalau scenery yang betul musti lagi cantik kan.. hehe.. insyaallah kita tunggu dan lihat tahun hadapan.

pastu sambung gi jalan2 beraya..
dalam tengah hari kami balik semula ke rumah sebab lepas zuhur bebudak sekolah Hn nak datang beraya..
alkisahnya Hn buat kenduri makan2 sikit aka open house le kan
buat bihun sup..

.
.
.
...
..
.
.
.
.
...


....

petang kami bertolak balik ke Kepala Batas..
kampung sebelah abah aku pulak..

to be continued

0 Comments:

Post a Comment