Go confidently in the direction of your dreams! Live the life you've imagined.

December 02, 2008

Interview SPP Part 1

tak sedap mulut betul lately..
tak tau ler...
....

hmm arini nak story sikit pasal interview aritu..
citer dah basi..
tapi sebab dah janji dengan a few of my kpli's friends.. so here goes...


SEBELUM
kitaorang gerak dari Perlis ari Khamis sebab tak mau terlalu keletihan bila sampai di Ipoh nun...
pi dua family...
singgah di Sg Petani amik kawan Hn.. lepas tu aku dah lapar gila...
so singgah dekat Radix FC...
Hn belikan aku burger ayam dia n banana split..
yummy..
time tuh perut aku dah tak boleh terima nasi..
masuk angin dah kot..
then terus gerak...

lebih kurang kul 8 jugak ler baru kami sampai n pusing2 cari hotel yang paling dekat dengan tmpt interview...
then we settled down at the Heritage Ipoh


lepas dah semayang segala.. rehat jap.. then gi makan..
fuyooo...
letih sangat.. dah aku amat risau sebab takut tak sempat buat last minute preparation for the interview...
tapi gamble jer lah...
lagipun kalaunak study sangat pun takut dah tak masuk pape..
haha cam nak periksa laks...

lepas makan.. balik ... tido...

esok kul 630pagi aku dah siap...
kejutkan Hn...
twin tak mandi pun...
kul 7 terus gi antar aku ke Politeknik Ungku Omar..
masa sampai tuh.. adalah 3-4 orang aku tengok pakai formal jer..
soheh geng nak kena interview ler tuh..
tmpat interview pun belum buka lagi..
mujur beli roti semalam..
so tulah breakfast aku...

SEMASA
kul 730 pagi aku dah masuk bilik menunggu..
terjumpa kawan masa di IPSAH dulu...
haha pe lagi.. happening ler kejap bilik menunggu tuh..
hilang kejap debaran di dada.. cewah..
then ada orang urusetia tuh suruh semak segala dokumen dan pastikan di susun ikut susunan yang ditetapkan dalam surat panggilan temuduga...
then ada sorang masuk bilik menunggu...
Encik urusetia nih greet him as 'Dato'...
so semua kami pun tahulah yang he is one of the interviewer...
yg sorang lagi belum sampai..
dah setel kemaskini folder Encik Urusetia suruh semak nama n sign...
dan dia mula panggil beberapa nama...
Dato' tadi dah masuk bilik temuduga 2... bilik yg bakal aku masuk..
masa tengah sign tu aku tengok aku no 5 ke 6 tah...
then sebelum kul 8 orang pertama dah masuk ke blk temuduga 2..
huhu dan2 tu jugak aku rasa gabra tapi sebab ada member so kami lebih banyak sembang..

Kes 1
ada sorang akak nih.. masa folder dia kena semak dengan Encik Urusetia.. tetiba Encik urusetia tuh cakap..
'Puan punya diploma nih tahu tak belum diiktiraf oleh JPA'
kami yang mendengar nih dah cuak n kesian dekat akak tuh..
'Kalau nak ikutkan tak boleh interview nih'
akak tu diam jer.. sian dia.. dah ler pregnant..
'Tapi takpelah nanti puan bagitahu sendiri pada penemuduga'...

-hmm gitulah pulak.. ntah aku pun tak faham... mmg dalam surat panggilan ada dinyatakan bahawa perlu mendapatkan surat pengesahan pengiktirafan dari JPA yang boleh didownload dari website JPA..

then sorang lagi Dato' masuk ke dalam bilik menunggu...
ropanya itu penemuduga di Bilik 1...
muka garang betul...
risau aku..
then akak tadi tuh disuruh masuk...

antara yang aku dengar apa yang disoal pada akak tadi
'apa yang awak faham pasal Falsafah Pendidikan Kebangsaan (FPK)'
tak dengar le pulak akak tu jawab apa.. tapi pastu
'Saya bukan nak dengar awak hafal benda tuh dari buku, saya nak tahu apa awak faham'

memandangkan bilik temuduga tuh betul2 depan kami yang menunggu so mmg dengar ler apa yg ditanya.. cuma bilik temuduga 2 jauh sikit

lama jugak akak tuh kat dalam..
then kawan aku pulak masuk.. dia kena bilik temuduga 2...
orang yang memula masuk tadi..
dia cakap
penemuduga tuh baik jer..
cuma bual2 tentang sekolah dan PnP..
takde pun tanya pasal isu semasa ke hapa..
aku rasa lega sikit...

nanti ye sambung..

0 Comments:

Post a Comment