Go confidently in the direction of your dreams! Live the life you've imagined.

January 16, 2009

Al-kisah Bubur Asyura


harini sekolah aku buat Program Bubur Asyura...
7 kawah sekali kacau..
macam kenduri wooo..
sungguh happening...

aku punya group member pun best abis..
kiranya group kami antara yang last le masukkan bahan2..
tapi towards the end..
kumpulan kami yang masak dulu...
tima kasih ler kepada tukang kacau kami... Pak Tam n Abg Long..
hehe sorang cikgu sekolah aku n sorang lagi import dari Sg Petani..
husband sorang akak nih.. gorup kitaorg ler..

memula tuh cuak jugak sebab adunan kami mcm tak baper menjadi..
tapi alhamdulillah bila dah siap..
sedap ler pulak..
walaupun ada rasa n bau hangit sikit.. sikit jer okey..


bebudak nih walaupun sepatutnya kena pi duduk dewan
dengar ceramah... tapi tak payahler..
penat suruh jer..
nak mengacau jugak kerjanya..

haha...
kalau waktu aku sekolah dulu..
cikgu siap panggil budak welfare dah..
tapi ok lah..
at least dorang tahu jugak buat bubur asyura nih..

lebih kurang kul 1140am semua 6 kawah dan siap..
cuma tinggal 1 jer yang lewat sikit..
tapi kira ok lah sebab bebudak semua dah dapat
bekalan sorang sebekas bubur asyura n cikgu cikgi ada yang dapat 3-4 bekas..

siap dapat agihkan tuk GB2 yang attend meeting dekat skolah kami lagi..
so..
kira puas hati ler..
balik umah around 12.. aku siap dapat 4 bekas..
so daripada dibiarkan beku dalam peti sejuk..
aku bagi dekat jiran sebelah aku sebekas n dekat best friend Hn sebekas..
tinggal 2...
satu dah makan..
cam sedap ler pulak kan.. alamak... bangga aku..
sebab aku pun ada sumbang jugak.. bab potong labu.. potong ubi.. rebus kacang..
haha.. poyo jer..

0 Comments:

Post a Comment