Go confidently in the direction of your dreams! Live the life you've imagined.

January 22, 2009

MGTT- part 2

balik le aku ke sekolah..
sempat masuk satu kelas jer for 30 mins..
then gerak ke klinik semula..



waktu aku sampai tuh..
lengang je klinik..
mungkin sebab harini mmg depa cuma amik kes2 tertentu je kot..
kalau ari selasa aritu mmg padat..
so memandangkan waktu aku sampai tu baru kul 950 lebih.. so dorang suruh tunggu..


lagipun aku cam penat sikit..
so takpelah..



kul 10 lebih skit.. nurse tu panggil..
'tak makan apa2 kan'
aku geleng jer..

'tadi amik darah tangan mana'
'kiri'
'ok sekarang amik sebelah kanan pulak'
so dia pun lakukan lah prosedur tuk amik darah..
masa nak cucuk tuh aku rasa mungkin dia tersilap skit kot..
sebab dia ada sebut mcam dia tersilap skit..
takpelah..
nak buat camne lagi dah..


then dia suruh antar darah dekat next counter..
aku gi jer..
pastu lepak jap...
pastu dah siap..
aku tanya..

'aritu cakap kena check air kencing sekali ngan tekanan darah'
nurse tuh tengok aku cam blur pulak dah..
'abis tu kena buat ke tak payah'
sebab dia cam dah takde pape tugas lagi dengan aku..


pastu dorang check balik buku aku..
'owh kena check jugak la.. tapi baru je amik tekanan darah kan'
aku angguk je..
'takpelah dah dorang suruh amik kita buat jelah'
then aku gi toilet n antar sample dekat counter darah tadi..
then amik pulak blood pressure..


tangan kiri aku rasa lenguh sangat time nih..
so check semua dah ok..
'result harini ok.. tapi selang sehari kena mai klinik balik na'
meaning this friday..
'lepas tuh hari ahad dan seterusnya sampai hari check dgn doc'
aku bagitau le aku nak balik kampung..
'ala klinik kerajaan ni ada satu Malaysia.. kat mana pun boleh buat'
ler gitu pulak dah jawapannya..




then terus balik semula ke sekolah..
waktu nih badan aku dah rasa letih semacam..
sampai sekolah terus gi kantin n makan..
pedas pulak sambal aritu..

sempat masuk kelas2 aku..
then balik..
sampai rumah terus flat..
walaupun belum solat Zuhur tapi aku baring jugak sekejap..
sebab mmg rasa letih sesangat... ditambah dengan sakit perut..


sedar2 dah kul 3 lebih.. ada latihan rumah sukan..
tapi badan aku tak bermaya sangat.. so sms orang2 tertentu maklumkan
ketidakhadiran aku.. hope they understand..

lepas mandi n solat aku sambung baring lagi..
twin pun aku minta Hn gi amik..

aku cuma dengar Hn pesan dekat twin..
'jgn kacau mama ye.. mama penat sangat tuh'
aku juga sedar dorang masuk dalam blik tgk aku then terus gi depan
tengok tv




sorry mama letih sesangat



0 Comments:

Post a Comment