Go confidently in the direction of your dreams! Live the life you've imagined.

January 20, 2009

Problem - part 2

so memula tuh.. 
aku tanya ler dulu pasal mcm mana anak dia dekat pra..
yolah time tu dia nak menulis pe tah kat buku pink aku tuh..

then sembang2 skit..
idakler dia bercakap pasal berat badan aku..
tup2... aku pun tanya..


'tadi nurse kat luar tu cakap berat saya naik banyak.. betul ke'
then baru dia check balik previous weight dengan yang current..
lorrr aku ingatkan dia perasaan.. ropanya idak..
mujur aku tanya...

'a'ah le.. berat naik banyak nih..'
'lalu makan ker'
aku bagitau aku macam cam biasa jer..
aku cuma makan nasi sekali jer sehari..
sebab malam mmg aku tak selera nak makan nasi..
between that adalah aku makan kuih ke.. roti ker..

'yelah berat ni sepatutnya naik dalam sekilo lebih jer..'
'ni dah sampai 3 kg nih'
then dia mula tanya nurse sorang lagi yang dalam bilik tuh..
aku pulak dah mula risau sikit..
pe masalah laks nih..


aku tanya dia..
naper ye berat boleh jadi gini..
mmg bermasalah ke kalau berat bada naik sangat cam gini..
'takut ada masalah air ketuban lebih ada masalah lain jer'
'tapi tekanan darah semua ok kan'
lorrr dia tanya aku pulak.. dia yang dok pegang buku tuh..


then dia bgtau kena refer doktor..
hehe..
bulan lepas datang pun refer doc jugak.. masa tuh sebab aku
batuk n sakit tekak..
ni refer sebab over weight pulak..
takpelah..
aku tengok jam dah kul 10..
'biar doc yang check ler.. kang tak refer jadi masalah kemudian hari
susah pulak'..
adoiiii ayat dia.. merunsingkan betul..



so kuar le balik n tunggu di luar..
sempat sms Hn bagitau tapi no reply..
busy kot..


tiba masa aku jumpa doc...
dia belek2 previous notes then dia tanya kondisi aku..

aku cakap aku ok jer cuma mmg rasalah badan aku berat sikit..
takde apa penjelasan yang aku dapat berkaitan masalah nih..
cuma dia suggest tuk check kandungan gula dalam darah n tekanan darah..
so esok aku kena pi klinik lagi...
lepas tuh dia pas aku dekat sorang staff nurse nih..

baik jer.. India orangnya..
lagi banyak pulak info yang dia bgtau aku dari doc tadi..
dia cakap Hb aku pun dah mula menurun..
setakat ni ok lagi.. cuma dia risau sebab aku belum pun 5 bulan.
tapi Hb dah turun ke angka 11.9...
aku dengar bertambah risau..
dia pesan banyak makan lauk.. especially tuk tambah Hb..
selain tuh adalah lagi info2 tambahan dia maklumkan..
mmg aku cepat letih sekarang.. buat kerja lebih sikit mulalah rasa penat..
dan itu mmg satu simptom kurangnya Hb dalam badan..









0 Comments:

Post a Comment