Go confidently in the direction of your dreams! Live the life you've imagined.

March 31, 2009

satu masa dahulu... dan aku telah menyesal

okeh aku nak tulis nih sekadar nak melepaskan apa yang aku rasa dalam hati aku..
u are welcome to read...
tapi tak yah ler take it too serious ek...

sebab aku cuma nak luahkan kat sini jer..

okeh...
4 years ago i guessed i have mad a very terrible decision..
aku buat personal loan dengan satu bank nih..
Hn mmg sampai arini cukup suka kalau nak kenakan aku berkenaan isu nih..
yelah aku yang silap...

tapi alhamdulillah dengan adanya duit yang aku pinjam tuh aku
dapat bayar balik duit kepada kolej sebab 
aku berhutang dengan dorang duit perubatan sebab 
aku deliver twin dekat private...
and costnya mencecah 10K..
yup... hampir 10K..
company cuma tanggung around 2K jer...
masa tuh mana nak cekau lagi 8K.. aku mengaku aku belum ada saving lagi time tuh..
so mujur ada duit hasil buat loan...

n bebaru nih.. 
aku buat personal loan dengan tujuan tertentu..
ada projek besar..
insyaallah satu hari nanti akan aku reveal kan..
so dengan duit yang aku pinjam tuh aku settle personal loan aku yang lama...

terkejut jugak aku sebab amount tuh macam tak surut jer...
aku nak kata ada sangkut payment...
alhamdulillah rasanya takdak...
tapi bila buat full settlement tuh..
aku tidak menjangkakan amountnya masih sebanyak itu...

dah ler tuh.. setahu aku setiap kali buat settlement..
mungkin ada tak byk pun skit.. rebet yang diberi
(ini aku tahu dari Hn dan org yang uruskan loan lama aku)
tapi tadi aku gi update statement ...
nan ada sebarang duit rebet...
confuse jugak aku...

errrggghh memeningkan kepala jer fikir bab duit nih...
so aku dah buat keputusan aku malas nak fikir lagi pasal duit rebet nih...
walaupun dia cakap ada tapi aku dah segan nak fikir...
kalau ada adalah nanti... kalau tak ada apa boleh buat bukan rezeki aku...

insyaallah apa yang aku buat kali nih adalah untuk 
kesenangan dan kesempurnaan keluarga kecil aku...
hopefully pasnih hutang aku hanyalah personal loan yang aku buat nih..
sebab aku dah cancel 2 kad kredit aku...
aku dah settle banyak benda dah...

tolong doakan semoga aku kuat semangat dan tidak lagi membuat sebarang keputusan 
bodoh dalam hidup aku...

dan aku sesungguhnya amat kesal dengan layanan bank personal loan aku yang pertama...
dan aku juga kesal kerana tidak berfikir panjang sebelum buat personal loan dulu...

tapi takpelah..
aku belajar dari kesilapan..
semoga kehidupan aku selepas nih akan lebih baik...

1 comment:

  1. kalau bab PS nie mmg x habis bank2 ni ada jer trick dorg .. time buat offer janji2 manis .. sebab tu kami dah kancel CC dan x layan ler promo2 PS ker hapa ker bank buat .. lg saut dah geram masa nk buat loan umh sumer bank reject .. jdnya dah BLACKLIST sumer bank2 mesia nie ...

    ReplyDelete