Go confidently in the direction of your dreams! Live the life you've imagined.

May 23, 2009

episod sakit aku...

adeh...
( tiap kali entry aku soheh bunyi gitu kan)

alkisahnya sebab aku sekarang dalam mood tidak sihat...
dah lebih 4 aku asyik tidak sedap badan... di tambah dengan batuk yang sangat hebat 
bunyinya dan jugak blocked nose yang membuatkan aku tidak dapat tido sepanjang malam
(boleh tido tapi kejap2 jer.. aku pun tak tau time mana aku tido kan)

dalam dalam minggu ni jugak..
dah 4 klinik aku menziarah.. tuk amik ubat dan check keadaan aku..

pening dan sakit badan dibuatnya..
ari Isnin... gi Mahsuri tuk checkup.. sebab dah cukup 9 bulan lebih sikit kan..
doktor cakap baby ok.. aku pun ok lagi masa nih.. belum lagi demam n batuk 

ari Selasa... checkup di KK dekat jer ngan umah aku nih.. badan aku dah start feeling tak baper ok. .. rasa seram sejuk semacam jer... ditambah dengan sakit tekak yg bakal menjadi 
semakin teruk.. jumpa doktor, amik ubat dan dapat MC satu hari...

ari Rabu... aku terpaksa amik MC lagi sebabnya semalaman sebelum tuh.. aku mmg tak boleh 
nak bangun langsung dari katil.. serius demam, batuk n selsema dah bergabung menjadi 1...
dan nak baring ke kanan sakit... baring ke kiri pun sakit... tido melentang jer aku tak boleh nak 
buat sebab berat menahan badan aku yang makin membolat... dan kami ke satu klinik di Kangar pulak tuk amik ubat...

ari Khamis... gagahkan jugak ke sekolah.. abih tu takkan sampai seminggu nak cuti sakit kan..
kalau tengok rekod musti aku yang paling banyak amik cuti nih..
hehe... semuanya ok jer.. cuma pergerakan aku semakin perlahan.. walaupun orang lain dok cakap aku masih bergerak sakan sangat ... balik tuh sempat lagi p kedai barangan hadiah2 sebab nak beli hadiah hari guru tuk sekolah twin, dan jugak tuk sekolah aku... hmm Hn mmg dah sound... jgn dok gerak sakan sangat nanti kang sakit.. adehhh ler bisa sungguh mulutmu wahai suamiku... dan balik jer dari beli2 barang n amik Seri.. aku flat semula... menjelang maghrib.. badan aku mula panas balik... malam tu jugak terpa satu lagi klinik tuk check..

doktor kalinih cakap.. tak boleh amik ubat batuk sebab takut baby tak tahan.. pulak dah..
yang sebelum nih boleh amik ubat batuk... tapi tak boleh amik ubat selesema...
macam2 nooo... balik jer rumah lepas solat terus tidoooooo...

ari Jumaat.... rasa kuat sikit.. pegi jugak sekolah.. sebab arini paper English Year 5... aku nak tgk kuar tak soalan yang aku sediakan...
hmm sedikit hampa tapi aku tak kisah ler... harapnya bebudak dapat jawab soalan dari MGB kalinih... walaupun sedikti kecewa sebab panel2 penggubal soalan telah di arah membuat soalan dalam jangka masa seminggu... tapi boleh dikatakan almost all the questions paper are changed into something else...

balik rumah.. batuk aku semakin menjadi2... nak makan ubat batuk takut... so aku mengharapkan strepsil n coklat halls jelah tuk sejukkan tekak aku...
tido malam... bergemalah irama batuk yang menyakitkan telinga dan jugak badan aku..
tiap kali batuk.. rasa mcam nak tercabut isi perut nih...
adehhh sian ler dekat baby dalam perut aku nih... kan..



0 Comments:

Post a Comment