Go confidently in the direction of your dreams! Live the life you've imagined.

May 06, 2009

MC.. I need a break

salam semua...
arini aku MC lagi..
ntah buat kesekian kalinya..

aku rasa nak kena apply jugak ler cuti 2 minggu tuh nanti...
honestly walaupun aku mahu ke sekolah..
tapi kondisi aku dah tidak begitu ok..

cam harini..
aku dah mula sakit kat bawah perut...
kaki aku pun dah start sakit2..
walaupun tidak seteruk mana...
tapi..

aku yakin sedikit sebanyak akan menganggu tugasan aku...
bukan senang nak mengajar...
kalau senang aku yakin semua nak jadi cikgu...

berdepan murid2 yang kekadang tak makan saman tuh...
aduh boleh buat aku pengsan dalam kelas... (kalau tak kena gaya)..

dulu masa mengandungkan twin aku mengajar jugak..
bebudak diploma...
lepasan SPM..
otak dah kian cerdik..
dah tak payah nak ajar banyak..
dah tak payah nak tegur itu ini..
aku boleh je bagi tugasan dan mereka boleh siapkan...

tetapi..
anak2 kecil ini..
mereka masih perlukan bantuan..
masih perlukan perhatian...

dah aku tidak yakin aku mampu untuk memberikan yang terbaik di saat ini..
mana dengan nak naik turun tangga lagi...
am teaching two level of pupils..
so classess would be upstairs n downstairs...

i think i need to take a break...
tapi due date aku masih jauh..
its going to be in June...
or kalau nak ikut cukup 9 months...
it will be next week...



2 comments:

  1. sama la keadaan kita skrg. Gi keje pn cm mkn gaji buta ajela. pkiran mlayang tah kemane. bdn sakit2, naik tangga dh slow abes...but i wont take dat 2 weeks leave..hehe...i nk unpaid leave..kalo lulus laaa.. =p

    ReplyDelete
  2. betul3x.. gi kerja cam tak bersungguh jer..
    ooo kalau unpaid leave nih apply camner pulak...

    hehe..
    misz dah lama ngajar ek..
    iena baru je lagi..
    baru setahun lebih

    ReplyDelete