Go confidently in the direction of your dreams! Live the life you've imagined.

June 11, 2009

Week 1 - Confinement

okeh ni nak story sikit pasal cerita berpantang aku..

Dugaan

  1. bab makan ler kan.. aku tak kisah sebenarnya hanya makan nasi putih berlaukkan ikan masin.. tapi yelah bila tengok orang lain makan sedap aku cam teringin jugak..
  2. Baby Afi kena kuning.. paling tinggi bacaan tahap kuning dia 160.. mujur pastu turun kalau tak mau kami berdua masuk wad kena tahan..
  3. first day Baby Afi check kuning.. dia kena cucuk sampai 5x waktu nak amik darah.. nurse tu tak cekap ke apa aku pun tak tau... yang best Baby Afi langsung tak nangis
  4. susu badan langsung tadak sampailah hari ke 4.. tu pun lepas berurut baru ada susu.. heran gak aku sebab dulu masa twin first day dah ada susu.. siap boleh perah bagi dekat dorang
  5. sesi berurut yang sedap dan sakit.. sebab kaki aku mmg ada problem sikit.. so tiap kali urut bahagian kaki aku rasa cam nak nangis jer.. mmg sakit sangat... tukang urut tu cakap ni sebab dulu pas bersalin aku tidak berurut dengan betul.. so badan esp bahagian kaki dan pinggang mmg ada problem sikit.. perkara ni siap disampaikan kepada Hn lagi.. so aku rasa agak teruk lah kot..
  6. sakit batu meriyan yang sangat menyakitkan.. adehhh la.. sungguh sakit.. aku nak bangun pun susah.. nak duduk pun susah.. nak baring pun susah.. tapi syukurlah lama2 sakit tu hilang.. 
  7. abah aku buat serawa durian.. sungguh sedap tapi aku tak boleh nak makan.. adehh seksanya aku.. aku dengan durian nih mmg tak boleh sikit.. tambah2 serawa durian.. huhu.. tak sabarnya nak makan durian.. tapi ntah bila...
  8. Hn beli kek Secret Recipe Tiramisu tuk bday dia.. n sekali lagi aku tidak dibenarkan makan... adehla...
  9. nak membuang air kecil or besar.. sesuatu yang amat mengilukan... huhu...
  10. cukup ler kot.. kang banyak2 orang pun tak mau baca blog aku... bosan

tapi yang paling best dalam pantang nih adalah..

apa yang kita nak semua orang sediakan.. makan, pakai, hehe.. Hn pun cakap dia suruh rehat jer
benda lain biar orang lain tolong buatkan
termasuklah memandikan baby, menyiapkan baby
aku banyak baring jer n lepak2 dalam bilik..
tapi bosan jugak..
yelah...
asyik duduk n baring jer... tak bosan ker..

and yang paling best jugak..
dapat main2 ngan Baby Afi...
walaupun most of the time dia tido jer (jaundice mmg one of the symptom adalah
baby akan banyak tido jer)
tapi puas dapat pegang2, main2 dengan dia


Azlina Majid

4 comments:

  1. baiknya afi asyik tido jer .. x meragam .. kami masa gi cameron abah belanja mkn durian .. he..he.. tkper hbs pantang leh mkn nantie

    ReplyDelete
  2. kak..bkn ke leh mkn bnda2 pns..durian kn bnda pns kn..mknenye leh la mkn...tp jgn la byk sgt...yg xleh mkn bnda2 sejuk je..
    hehehe

    ReplyDelete
  3. Nurul.. tulah so far.. asal lepas minum susu jer harus dia tido lah.. tapi sekarang dah pandai.. time orang lain nak tido time tulah dia buka mata nak main.. walhal bukan reti main lagi pun

    Qis.. itulah... yang iena dok faham pun mmg benda2 sejuk yang tak boleh makan waktu pantang.. heran jugak.. napelah dorang tak kasi iena makan durian yang panas nih.. huhu

    ReplyDelete
  4. kesiannyer..xper..kalo teringin sangat, cuba rase sedikit..walaupon durian panas, nanti takut anak (yang nyusu badan) pon terasa kepanasannyer;)

    ReplyDelete