Go confidently in the direction of your dreams! Live the life you've imagined.

August 16, 2009

Clean hands protect against infection




jom jaga tangan kita

aku baru jer tengok2 website nih



Clean Care is Safer Care

senang jer nak jaga kebersihan nih
semuanya bermula dari tangan kita..
kalau tangan kita bersih
insyaallah..
semuanya akan baik..


dalam page tuh
ada gambar cara2 basuh tangan dengan betul


in order to protect yourself

1. clean your hands regularly
2. wash your hand with soap n water, and dry them thoroughly
3. use alcohol-based handrub if you dont have immediate access to soap and water

3 simple step..
cuba korang cakap
sapa yang tak tau nak buat 3 steps nih..




so dek kerana H1N1 nilah
aku mula berkenalan dengan hand gel, hand sanitizer nih




nak guna dia
ala kacang jer..
korang tuang jer atas tapak tangan
then cuci jer tangan cam biasa



sekarang aku dah ada 2 jenis nih

hovid QuicKlean

yang nih ada bau sikit
kan ke dia ada tulis tuh
Citrus Scent

so pas basuh dengan dia..
bau sedap jer tangan tuh.




ngan Dettol

hok nih..
dah lama aku beli..
time tuh ingat lagi bawak Afi for the first time gi Tesco


masuk2 Tesco terus nampak benda alah nih..
masa tuh tinggal satu ni jelah
kira mmg laku betul lah

aku simpan yang nih dalam travel bag Afi
senang kot nak guna ker apa kan

almaklum handling budak kecik nih
kena pay more attention
kepada aspek kebersihan

jadiknya
korang..

rerajinlah membasuh tangan noo..
sebab kalau ikut pembacaan Hn
from WHO

they expected in the year 2010 or 2011
the amount of death in Malaysia caused by H1N1
adalah sebanyak


24,000

bukan jumlah yang sedikit tuh

(aku tak tau betul ke tak.. tapi Hn cakap dia baca dekat WHO)

0 Comments:

Post a Comment