Go confidently in the direction of your dreams! Live the life you've imagined.

August 09, 2009

lama tak story pasal budak berdua nih..


dah besar dah anak dara aku tau...

tengoklah tu..
besar kan..

kejap jer..
dan nak masuk tahun 1 next year...
ingat dulu susah camner nak jaga dorang berdua..
tapi aku bersyukur..
aku sayang sangat kat dorang..



nih nak cerita
aritu aku tanya dorang..
nak gunting rambut ke tak..

memandangkan dorang sekolah pagi..
so tetiap pagi mandi soheh basuh rambut..
n
nak dijadikan cerita..
rambut dorang nih semedang kusut..

so aku cam tension ler sikit kan..
yelah asal kalau abah dorang sikat rambut..

hah kejap lagi dengarlah
sora dok menangis teriak bagai..

so aku janji ngan dorang kalau potong rambut..
nanti mama bagi gift (erkss aku belum pun beli apa2 kat dorang)
tapi stationeries yang berlambak dapat tuh..
kira gift ler dulu ek..


eh sambung story..
ni masa dorang rambut panjang
(idak ler panjang mana pun.. paras bahu jer)


then gi kedai..potong..potong.. dan potong..
bob style..
hehe...

sesuai ler ngan dorang..
pas dah potong tuh...
sekali tengok eh...
cam dorang masa umur dalam 4-5 tahun ler pulak
fesyen rambutnya..



dorang kalau potong rambut..
mmg ngan auntie nih jer..
kedai gunting rambut Hn..
kini dah merangkap kedai gunting rambut
si kembar nih juga..


hasilnya...
seee dah pendek sikit..

bawah telinga...
senang sikit nak jaga...

pagi2 pun tak jenuh nak keringkan sangat..
sebab dorang nih..
kalau kita tak keringkan rambut tuh..
alamat



basah ler kolar baju tuh..
huhu...


comel kan dorang...
ishhh sayangnya aku kat dorang...



2 comments:

  1. Anak kita sure kita sayang;)
    Zaila teringat masa kecik2, mak xpernah bagi bela rambut panjang..agaknyer macam nilah kot..rimas tengok kan?? nak sikat pon susah..hihihi

    ReplyDelete
  2. zaila,
    iena dulu masa sek rendah.. rambut panjang..
    ingat dulu kalau nak ikat rambut kena guna riben warna itam, biru or putih jer..

    kalau warna lain harus kena ngan pengawas..
    then pastu..
    start potong rambut pendek..
    terus tak penah panjang lagi..

    rekod paling panjang lepas punggung..
    huhu

    ReplyDelete