Go confidently in the direction of your dreams! Live the life you've imagined.

October 12, 2009

aku baru nak mula...


arinih aku puasa..
haha da ujung2 Syawal baru kalut...
tarak hal lah kan...
sebulan Ramadhan itu hari boleh jer puasa
takkan ler 6 hari pun susah...


Hn da sudah puasa 6..
'raya' ari jumaat lepas..
aku pulak bru nak start... insyaallah sampai sabtu nih..



Berpuasa enam hari di bulan Syawal sangat dianjurkan Nabi Muhammad SAW. "Boleh berturut-turut enam hari atau boleh diselang-seling selama di bulan Syawal," Berdasarkan sabda Nabi Muhammad SAW, enam hari berpuasa di bulan Syawal berarti dianggap berpuasa satu tahun. "Atau seolah-olah sudah berpuasa selama setahun,"

Orang yang berpuasa enam hari di bulan Syawal sangat bermanfaat dan baik bagi kesehatan. Selama enam hari perut dan jiwanya digembleng untuk menghadapi satu tahun ke depan setelah Ramadan


- memula rasa penat jugak... mmg balik dr sek tuh.. pas perah susu, mandi n solat
aku tertido kejap.... baru gaya nak lelap Hn call
cakap nak bawak mak g klinik...


mujur da siap mandi semua.. so terus g amik Afi n mak... then g klinik..
lepas da selesai check up semua.. we headed home..
tp singgah jap kat kedai beli sayur skit n ikan...

plan to cook Asam Pedas... (instant ingredient)


tadak pulak gambar perencah yg aku guna.. aku lupa pulak nak amik gmbr..
da slmt masuk tong smph bru aku teringat..
jadiknya tak yah.. len kali blh amik..

hasilnya quiet ok lah...
memula rasa cam pedas skit tp lepas tuh rasa ok jer..
pastu goreng telur mix with daging burger yg aku cincang n carrot..
since Nisa suka telur goreng so aku ingat dia nak la mkn...
tp dia tak mau..
nak telur mata jugak...

sempat suruh Hn g beli nescafe ais... sebab tetiba aku rasa kandungan caffein aku
tidak mencukupi... haha blh gitu...






Independent Usana Distributor
inz8799@yahoo.com
0194758739

0 Comments:

Post a Comment