Go confidently in the direction of your dreams! Live the life you've imagined.

October 21, 2009

kekadang kita perlu jadi lebih prihatin


ingat tak aku penah citer aku kena attend one course last week..
course itu adalah berkenaan dengan pengurusan data murid..
dan juga pencapaian mereka dalam peperiksaan...
the system was quite ok..



coretan dan contengan tatkala kebosanan melanda..
dont blame me..
wpun aku agak mahir dengan IT... but programming really made me pening..
sungguh aku tak suka dengan programming...
dan kalau dah buat database
programming language itu perlu.. dan the system used SQL...

okleh am ok with that...
tapi cara si pembuat sistem tu memberi penjelasan
as if...
semua orang dalam dewan tu faham apa itu SQL..


seriusly...
yang datang kursus tuh..
most of them adalah guru2 yang senior...
yelah... guru data n guru peperiksaan ini
adalah satu jawatan yang cukup sukar untuk ditukar ganti...

one of the reason
sebab susah tuk train other people to be familiar with the system..

ok back to the story.. so bila si pembuat sistem mengeluarkan statement
'semua cikgu mesti dah biasa dengan SQL kan.. semua masuk U'
aku macam.. eh dia nih biar betul...
berulang kali ok
dia guna statement itu...


hmm apa pun...
i learnt something from the course...
aku harap
si pembuat sistem tidak lagi treat teachers like that...
yeah i know...
u are proud other people are using your system...
tapi jgn ler expect semua cikgu masuk Universiti...

jgn expect semua cikgu tahu apa itu SQL
dan tahu mcam mana nak menggunakan all the programming language...

aku bukan benci or sakit hati dengan
orang2 yang pandai programming..
NO...
cumanya...
u need to understand other people's feeling...
mungkin ada yang berkecil hati dan kita tidak tahu..



luahan hati.. seorang penuntut jurusan Sains Komputer, bekas pensyarah Sains Komputer yang kini bergelar guru...

Independent Usana Distributor
inz8799@yahoo.com
0194758739

3 comments: