Go confidently in the direction of your dreams! Live the life you've imagined.

October 27, 2009

no ubat tuk baby bawah 2 tahun...


kemarin aku amik cuti rehat..
memandangkan Afi kena gi check up dekat klinik..



so lebih kurang kul 8 kami gerak ke klinik...
Afi was doing fine..
cuma these few days.. dia dapat selesema..

so sampai je klinik.. timbang
berat Afi dah 7.5kg.. loooooorrr hanya nak 200g jer sepanjang 1 bulan..
sebelum nih dok naik more than 1 kg...
mungkin sebab dia demam itu hari... dan mungkin jugak sebab dia dah agak lasak...

so bagitau le kat misi yang Afi selesema...
dan dia kena datang balik minggu depan tuk cucuk.. sebab 1 Afi selesema n 2 sebab Afi next week baru cukup 5 mo...
pulak dah.. sebelum nih dok cucuk ok jer..
takdelah pulak kena tunggu lepas 1hb each month baru boleh cucuk...

misi suruh gi jumpa doktor tuk amik ubat...
so kena tunggu lagi dekat klinik...
adehhh
dah la ramai umat manusia kat situ...
besalah kan klinik mmg ramai orang... dah banyak le penyakitnya...
aku tengok ramai orang tua kat situ..
mungkin check darah tinggi or kencing manis kot..

adalah 2-3 orang budak yang sama demam n selesema cam Afi...
lama jugak tunggu nak buka kad semua bagai...
then dapat jumpa doktor... story lebih kurang..
then doktor suh gi amik ubat..





tunggu lagi...
hmm....

agak lama dan aku tengok ada orang yang lepas dari aku pun dah amik ubat...
aiikkkk pe hal pulak nih..
so aku gi tunggu depan kaunter...
then nampak ada sorang lelaki nih banyak slip ubat Afi...
huhu nape pulak dah.. ada masalah ker...


then ...
dia panggil nama Afi...
time nih Afi dah gi tunggu dalam kereta dengan Hn.. cian dia...
nak tunggu lama2 kat dalam tempat menunggu tuh...



aku d beritahu yg budak bwh 2 thn tdk dbenarkan amik ubat selesema..
due to that reason.. Afi hanya dberi syrup paracetamol...
aku tanya balik..
perlu ke aku bagi sebenarnya ubat nih...
then dia cakap... tak perlu.. sebab nanti akan baik jugak selesema nih...
ok...
enough said..
so ubat yang dapat tuh aku tak bagi pun pada Afi..

lagipun selesema Afi tidaklah terlalu teruk..
kekadang jer adanya.. so insyaallah dengan bf Afi aku yakin Afi akan segera sembuh..






Independent Usana Distributor
inz8799@yahoo.com
0194758739

0 Comments:

Post a Comment