Go confidently in the direction of your dreams! Live the life you've imagined.

November 15, 2009

jam dah menunjukkan 11.22pm..




da lama tak update berserta dengan gambar kan..
adehh laaa...
sejak 2 menjak nih.. aku mmg tak sempat da nak update blog..
mana taknya...
Afi dah makin lasak.. walaupun belum boleh berdiri, berjalan atau pun merangkak lagi..
tapi mmg sekarang masa aku amatler terhadnya..

kalau nak update blog or nak jalan2 ke blog kawan kena tunggu time dia tido..
cam skrg nih..
jam dah menunjukkan 11.22pm..

banyak kejadian yang berlaku sejak kebelakangan nih dalam family aku..
bebaru nih Nisa kami bawak ke KMC..
sebab demam panas yang agak tinggi which is 39.8..
tinggi kan..


Hn walaupun agak sibuk sebab dia ada Arau 7 on friday itu hari... tetap jugak bawak
anak kesayangan ke KMC...
ntahlah kenapa lately mmg kalau sakit2 jer anak2 nih aku ngan Hn terus hadap ke KMC..
sejak2 kes Afi cirit-birit itu hari n the doc (satu klinik di Kangar) said nothing happen to him
aku rasa cam.. takpelah guna duit sikit.. tuk pastikan anak2 aku sihat.. i dont really mind about that...

so ke KMC.. jumpa paed yang sama dengan kes Afi itu hari..
she is so nice n informative...
she checked Nisa..
and she told us maybe sebab kurang minum air n disebabkan dia suka tahan kencing..
yup i'm not denying that... mmg Nisa n Yana kurang minum air esp air masak..
kena suruh baru minum...




n bab buang air pun gitu..
adehhh suka sangat dok tahan... sampai last minute baru kelam kabut...
so the paed cakap maybe Nisa kena infection that is the reason why demam dia terlampau panas..

baliklah kami dengan beberapa botol ubat termasuk spare 1 botol ubat demam...
the paed bagi extra... in case anything happen or ubat tak cukup..




alhamdulillah jugak aku rasa sebab Yana jarang sakit..
boleh bilang la baru baper kali bawak Yana gi klinik... syukur sangat...

Afi pulak dah makin semangat.. 5 months check up dia dah 8kg+...



mmg time bf dia.. rasa cam nak luruh tangan2 nih... huhu..
tapi gigihkan jua sebab kalau boleh mmg nak selama mungkin bf Afi..
baru2 nih jugak aku bawak dia g cucuk.. tu pun da 2 week delayed...
sebabnya the 1st week kena diarrhea.. 2nd week ubat tadak di klinik..
nyaris2 dah aku nak bawak gi cucuk kat swasta...

then baru2 nih bawak dia g cucuk.. mujur call dulu klinik...
nak dijadikan cerita... klinik banjir...
haaa haritu kan Perlis kena serang dek banjir..
so klinik tuh mmg antara kawasan yg akan kena banjir lah..

so around 10 am lah jugak baru dapat bawak Afi g klinik


mujur Afi tak demam..
sekarang pun dia makin sihat n cergas...
walaupun belum lagi merangkak n meniarap pun cam segan2 jer..
tapi yang penting bagi aku Afi sihat ..





Independent Usana Distributor
inz8799@yahoo.com
0194758739

0 Comments:

Post a Comment