Go confidently in the direction of your dreams! Live the life you've imagined.

December 11, 2009

nak semua barang baru...


setiap kali tibanya hujung tahun adalah sesuatu yang amat aku nantikan masa aku kecik2 dulu.. yolah nak gi shopping barang2 untuk sesi persekolahan tahun baru.. dan best jugak sebab birthday aku hujung tahun so selalunya sambut birthday then akan pegi shopping2 baju sekolah, kasut sekolah, stationeries dan sebagainya..

aku cukup suka bila dapat barang2 nih musti balik rumah terus try pakai.. hehe.. dulu mama n abah bawak kami adik beradik gi beli barang2 sekolah kadang2 sampai ke Penang.. seronok.. dapat bau baju baru, kasut baru.. hehe..

dan kemarin aku sekali lagi melalui pengalaman tersebut.. cuma kali nih aku menjadi orang yang membayar dan anak2 menjadi penerima kepada barangan tersebut.. tapi cumanya.. dorang takdelah se excited aku.. buat tak kisah jer.. aku pulak yang rasa cam seronok membeli barang2 sekolah tuk mereka...

memula plan nak shopping bila dapat gaji.. tapi memikirkan sekarang nih dok kalut dengan YES... (ish aku cukup tak berkenan dengan iklan YES (versi radio) tuh.. huhu) so aku amik keputusan tuk shopping lebih awal.. lagipun aku takut bila dah last minute kang tak pasal2 jam tak tentu hala dekat Kangar tuh... yelah pekan Kangar nih bukannya besar mana pun... time YES nih orang sentiasa ramai dekat Kangar..

kami gi Pasaraya Hari-hari jer.. (Marilah pergi Hari-hari.. hehe ikut versi Kapten Bil dalam Hartamania- nah amik ko penangan anak aku dok tengok hari-hari...) hehe.. owh back to the story.. ye kami ke Hari-hari jer.. dekat Kangar tuh.. senang.. aritu masa dorang nak konvo pun aku belikan dorang baju dekat situ.. kualiti kain not bad.. dan senang.. murah pun murah...

naaa 2 bag plastik barang aku borong di situ.. barang tuk Afi pun ada


aku beli keperluan wajib jer.. aka baju kurung sorang 2 pasang.. so campur yang baru beli masa konvo itu hari adalah sorang dalam 3 pasang baju.. then beli socks and 2 pair of shoes for each... ala kasut pun murah jer.. RM 9.90 per pair.. murah kan.. hehe.. bukan aku taknak beli yang mahal.. dorang nih agak lasak.. so kejap jer kasut tuh rosak kang.. bagi aku biar kasut murah takpe sebab so far aku tengok kualiti dia not bad...

kasut yang reganya cuma RM 9.90
siap dkt pelekat tuh ada magnet lagi

ikutkan Hn taknak amik design nih.. katanya abit boyish.. tapi bagi aku ok jer.. so dengan menggunakan kuasa veto sebab aku yang akan bayar so inilah pilihan aku.. lagipun aku malas dah nak kelas2 kasut.. amik jer yang senang n ada saiz.. mujur anak2 aku nih sama jer saiznya.. amik baju pun satu saiz same goes to kasut2 dorang.. cuma bab baju aku kena sarung dekat Nisa.. sebab Nisa besar sikit dari Yana.. tapi boleh jer padan saiz depa dua orang...

beg kedua yang dipenuhi dengan baju kurung sorang 2 pasang
stokin juga sorang 2 pasang..

baju sekolah dia (kain licin) ada dua jenis.. satu tuh kain dia agak tebal n satu lagi agak nipis.. tapi yang nipis tuh lagi mahal.. RM 20.90.. so aku amik yang tebal sikit kainnya dan reganya pun hanyalah RM17.90.. hehe..

tuk stokin pulak aku amik yang tapak warna gelap sikit.. kalau putih jugak haruslah tak dan sebulan harus kena beli baru.. sebab comot yang amat sangat...

baju kurung jenama Jony & Jeny

so masa nak bayar tuh sempat si kakak2 amikkan Afi baju n suar sorang sepasang.. kiranya Afi pun dapat baju jugak.. hmm bagus kakak2 ye... masa nak bayar tuh.. cashier dia tanya nak masuk ahli tak.. aku cakap boleh jugak..(memikirkan pasnih leh datang shopping sini lagi).. so fill up some forms.. then dia cakap boleh dapat 5% less utk setiap barang yang dibeli sempena Promosi Cuti Sekolah..

total perbelanjaan itu hari hanyalah RM 147.90.. murah kan... oklah.. kalau korang nak beli barang yang berkualiti (not bad) dan murah.. leh gi Pasaraya Hari-hari..



Nak try Nutrimeal (berkesan n value for money) or Essential (the best supplement ever)just email me at inz8799@yahoo.com or 0194758739

0 Comments:

Post a Comment