Go confidently in the direction of your dreams! Live the life you've imagined.

February 04, 2010

aku takkan pernah menyusahkan mereka....

sekarang aku sedar tugas guru sungguh mencabar.. dan sapa yang kata it's easy to become a teacher then u guys should try being one..
tidak.. aku tidak menyesal bergelar guru.. kerana aku tahu setiap apa yang berlaku telah ditentukan dan aku redha.. kerana aku sendiri pernah berazam menjadi guru yang baik.. yang mampu memberi ilmu kepada mereka yang memerlukan... aku takkan mendoakan yang tidak baik buat pelajar2 ku.. kerana bak kata Leed.. bebudak kampung memang kekadang kurang kesedaran sikit tentang pentingnya ilmu.. i'm not going to say more about this...
if u are wondering whether or not i punish my pupils... welll the answer is NO... tujuan aku sekadar menggertak mereka.. tapi once i entered the class pagi tadi.. ada suara2 sumbang yang bagitau.. ada budak cakap aku mmg tak berani nak punish dorang.. waaa time tuh cam tercabar jugak aku.. tapi bila difikirkan aku mmg taknak denda dorang yang bukan2.. how i wish they knew about it... tapi aku akan pastikan dorang tak pijak kepala aku ler kan..
i'll try using other methods once in a while.. just to know whats good for them... yang mana yang sesuai.. yang mana yang boleh digunakan... just wait for the updates...

0 Comments:

Post a Comment