Go confidently in the direction of your dreams! Live the life you've imagined.

February 05, 2010

bolehkah aku memiliknya....





lama sungguh kan entry aku cam kosong jer tanpa sebarang gambar... hehe.. bukan pe lately cam segan je nak amik gambar.. al maklum amik pun pakai hp jer.. dah tu hp lak asyik dok kena gigit ngan Afi... so kalau ler boleh kan best ada dslr sendirik.. hehe.. cam ni ker...
aku idak ler mahu yang canggih sangat.. cukup sekadar tuk aku amik gambar suka2.. (kalau nak buat ler tabungan sendiri - peringatan tuk diri sendiri) or ada ke sesapa yang baik hati di luar sana nak bagi adiah kat aku... hehe..

kalinih aku selit jugak gegambar sikit.. mari kita mulakan dengan gambar budak kecik yang da berusia 8 bulan nih.. kejap je masa berlalu kan.. dah 8 bulan usia Afi.. sejak 8 bulan nih.. dia ada hobi baru.. which is MENJERIT.. adehhhh tak tahan betul dengar dia jerit.. bukan nya sakit ke apa pun.. tapi sesaja je.. seronok kot dok menjerit.. waktu paling suka jerit.. before tido (ingatkan kot nak susu ke apa ke) tapi tak jugak.. once aku nak bf dia.. dia reject.. bagi botol susu pun sama.. so tidak ke itu namanya sesaja suka nak menjerit...

satu lagi cukup suka jerit bila tengok kita kelam kabut.. cam tadi pagi around 3 am.. memula dia dah dok bunyi.. aku bf kan dulu.. then tetiba jerit2 cam sakit tuh.. aku pun kejutkan Hn minta buatkan susu... bila dia tahu abah dia agak susah nak bangun lagi kuat dia jerit.. pastu bila Hn lambat bagi lagi dia jerit... adeh la... pastu bagi susu minum then tertido semula.. tapi pastu jerit2 manja pulak.. hehe... macam2 hal ler si kecik nih...


baru dok boleh merangkak sikit2.. huhu... adakah agak terlewat perkembangan dia.. i dont think so kot kan.. he is healthy.. berat pun da 9kg++.. makan pun lalu jer (tapi tulah harus ada selingan jerit2).. tapi kan most of the time dia dok merangkak cam askar tuh.. tak mau lagi dok angkat punggung tuh.. amboiii berat sangat ke dik... kekadang je dia merangkak betul2... aritu masa balik umah my mom.. da abis sebijik cawan di musnahkan oleh Afi.. hehe... a reminder to tok Cah dia... jgn dok letak cawan/gelas/pinggan atas meja makan sebab he can reach his hand to that level already...


dalam walker bukan main laju lagi sekarang nih.. pantang dengar suara abah dia panggil (time Hn balik umah) harussss kalau dok kat tempat makan tuh dengan sepantas kilat gerak gi depan nak tengok abah dia.. dan sejak da pandai naik walker nih.. time mandi (aku letak dalam basin tuh) boleh di pegangnya basin tuh n bangun nak berdiri.. adehla.. mencabar sungguh time mandi sekarang nih... sampaikan aku la ni prefer mandikan dia dalam sink kat tepi umah (sebelah dalam rumah ler)... puas bertepuk atas sinki tuh...



da ada 3 batang gigi sekarang.. (haaa kena carik berus dah mama).. n time bf jangan le bagi dia marah or elseeee ada yang mengetap bibir kesakitan.. hehe... tapi yang tak tahan tuh.. bila kita cakap kita sakit sebab dia gigit.. boleh pulak dia bagi senyuman paling manis tuk mama kesayangan dia nih.. eeeiii mana tak geram... tu yang asyik dok kena cubit jer pipi debab tuh...
kemarin aku bawak Afi gi latihan merentas desa kat sekolah (with Hn of course).. ramai yang kata Afi cute n they thought Afi dah 1 year old.. ala Afi kecik lagi ler.. merengek kejap sebab heran kot tetiba ramai sangat orang tapi lepas kena dukung ngan mak tok dia (hehe ada sorang cikgu kat sekolah tuh her age da older from my mom so i called her mak) senyap jer pulak...



the latest of me... (eeeeiiissshhh susah sungguh nak senyum pulak da)




0 Comments:

Post a Comment