Go confidently in the direction of your dreams! Live the life you've imagined.

February 28, 2010

bolehla dari takdak langsung



as what i tweeted last nite.. yup dad did took us shopping.. ala dekat jer ngan umah aku Giant Hypermarket tuh.. mama nak beli barang2 rumah sikit.. hehe.. anak aku ler yang paling seronok.. yolah asyik terperap kat umah jer kan.. panas ler punggung tuh (hehe diri sendiri tak mau ngaku) 

so lepas Maghrib abah nak rehat kejap.. then anak2 aku dah kalut tanya bila nak pi supermarket.. bangunlah tok wan tuh.. punya nak ikut kata cucu.. at that time aku dok tengah suap Afi dinner kat dapur.. then my mom tolong pegangkan Afi while aku pulak bersiap (ala sempoi jer.. t-shirt, jean n sarung tudung)



senang sikit bawak si kecik nih guna carrier.. stroller nih jarang sangat guna especially time tempat yang sesak dengan manusia nih.. ada ke aku penah bgtau korang yg aku beli baby bjorn (carrier) tuh.... 2nd hand x smp 100 pun...


waktu sampai kat Giant.. abah parking kat luar jer.. mujur dapat parking... then nak naik lift nak dijadikan cerita time aku naik tuh tetiba lift tu berbunyi.. aikkk takkan dan overload kot.. aku tengok tidaklah ramai mana pun.. abah tarik jugak aku suh masuk.. tapi bila aku masuk then lift tak bergerak n bunyi (da kuar sign overload tuh) so aku pun kuar.. while the rest da selamat dalam lift.. termasuk Afi.. aku tunggu jelah next lift.. huhu.. (bengong punya lift, xkan ler aku sorang yang ringan nih tak lepas masuk) sampai jer level 1 aku tengok Afi da selamat duduk atas trolley... see nampak sangat dia tu dah besau..




tapi kejap jer.. aku amik masukkan Afi dalam carrier dia.. then terus ler kakak2 nya pulak melompat masuk dalam trolley tuh.. hehe.. dorang mmg suka dapat duduk dalam tuh.. aku pun suka.. senang sebab kalau di bagi berjalan sendiri.. jenuh pulak kang itu dia pegang ini dia nak.. huhu... cannot control maaaa.. aku suka kalau gi Giant mesti aku di bahagian books n stationeries dia.. murah2 ler.. banyak gak buku2 aktiviti tuk anak aku n pupils kat school yang aku beli di Giant.. buku dorang wpun murah (below RM10) tapi puas hati sebab gegambar dia besar.. dan aku rasa bebudak year 1 cukup sesuai belajar guna gambar nih.. tu yang dorang pegang tuh aku beli.. its an activity book (English) yang aku boleh guna for them dan jugak kat sekolah nanti.. dan aku juga belikan dorang each a time table (maths) book.. ala2 buku sifir gitu.. murah jer buku aktiviti tuh Rm5.99 n buku sifir each RM0.99.. seeee very the cheap one... 



siap beli dan membelah.. sementara tungguh abah ubah kereta n masukkan barang.. si kecik nih aku letak atas trolley lagi.. suka dia tau.. dapat duduk kat situ... hehe.. 



nilah landmark Kulim.. shopping complex yang paling besau di tempat aku.. ada bowling, cinema fast food.. kiranya tak delah susah sangat orang2 kat kulim.. kalau dulu nak carik shopping complex yang besau lagi nak kena gi BM (Jusco kat Perda tuh- tu pun dgr cerita da nak kena tutup sebab ada crack pada struktur bangunan) or Penang.. tapi la ni kat Kulim pun da boleh gi shopping tapi jgnlah carik outlet2 gah seperti apa ya.. korang sendiri la namakan.. vincci pun belum ada lagi kat situ.. 

apapun.. aku bangga Kulim da semakin maju.. 





0 Comments:

Post a Comment