Go confidently in the direction of your dreams! Live the life you've imagined.

February 26, 2010

kurangkah cerita dorang dalam blog aku nih??

lama tak story pasal my twin kan.. kejap je dorang dah pun 7 years old.. masa tu cepat kan berlalu.. skrg dua2 da slim sungguh.. mana taknya time makan sungguh memilih.. kalau nak bagi dorang makan banyak kena bersuap.. hehe Hn selalu ler suapkan dorang.. since i need to take care of Afi the prince....
since masuk sekolah nih.. nothing much change cumanya bila time kena suruh buat homework or baca buku mmg dorang akan buat ler.. dan they seem to like going to school.. cumanya aku agak worried dengan prestasi dorang.. yup aku tak mengharapkan dorang dapat no 1 tapi kalau boleh aku taknak le dorang jadi orang yang terakhir dalam kelas.. selagi termampu tuk aku berada bersama dorang waktu dorang belajar i'll be there..
for the time being mmg kerja aku tuk tengok their homework, their reading, kemas buku sekolah (ikut jadual) dan pastikan semua stationeries ready for use at sch... tidak susah pun.. aku pun suka buat gitu.. so that dorang takdelah bawak beg berat gi sekolah.. by doing that also i realised that buku2 budak kalau di susun n atur ikut jadual sekolah there is no such thing as budak kena bawak beg sekolah yang berat ke sekolah.. (ini kes bebudak darjah 1 ye.. sebab anak aku darjah 1 dan aku dok tengok murid2 aku seksanya dok usung beg sekolah)

sejak2 ada exam LINUS nih.. aku tengok Adriana makin suka membaca.. pantang ada waktu yang lapang or terluang sikit dia akan tanya aku whether she can read or not.. aku of course le bagi cumanya kekadang tuh aku tak dapat nak pantau.. tapi aku tetap dengar n correct her when she did wrong.. alhamdulillah da lancar sikit bacaan dia.. Annisa wpun dia agak ok berbanding kakak tapi aku pastikan dia membaca jugak.. yolah mana aci kan asyik kakak je kena marah (bila tak blh baca) adik pun aku pastikan kalau salah dia pun kena sama..

ni pulak sebelum cuti bulan 3 ada peperiksaan awal tahun.. aku pun tak tau nak sediakan dorang macam mana.. any idea??

0 Comments:

Post a Comment