Go confidently in the direction of your dreams! Live the life you've imagined.

June 09, 2010

Day 02 yang not so bad.. kira oklah kot...


am trying to write something on what happen to us on Day 02 at Kelantan.. but am having problem uploading the pictures.. as you can see the pictures are now at my FB...

camner nak buat yer...



around 11 am kami gerak ke Pasar Siti Khadijah.. macam satu kemestian kan ke situ kalau da sampai di Kelantan.. i guess the biggest market in town kot.. barang mmg banyak.. each were located at separated levels.. kami terjah level 2 kot.. tempat jual kain baju.. then baru turun level 1 sbb Hn nak beli serunding, keropok goreng..

beli siap kain tuk baju raya tahun nih.. what color?? hehe.. need to wait lah.. later aku snap kan gambar hasil borongan di PSK.. sebab aku tak sempat nak amik gambar masa proses membeli .. yelah dengan Hn yg dok ngadu panas2.. dengan Afi yang tak mau duduk diam.. he want to walk around no more gantung2... so everything need to be done as fast as possible... so beli pun cam berkenan yg tu terus amik.. tadak time nak choose2 lagi...

Hn beli kain sampin n kain pelikat tuk himself n his dad... aku tak beli pun kain batik.. ntah mmg aku sendiri tak pakai so aku tak teringin pulak nak beli.. lagipun tuk mama n MIL aku dah (Hn yang belikan) kain tuk baju raya.. same goes to all his sisters.. lepas da balik baru teringat dekat adik2 aku (DD n Nurul) adehhh i'll try to get u guys something yerrr...



malam pulak lepas Isyak around 9 pm tuh kami gerak ke Pengkalan Chepa.. sek men sains faris petra (betul ker) amik kawan Hn sebab kami nak ke Wakaf Che Yeh (satu lagi tempat wajib di lawat bila ke Kelantan)... kira cam uptown bagi orang2 di Kelantan.. dek kerana kami bukan orang sini so agak kesesatan ler sikit... dekat setengah jam jugak carik jalan tak jumpa.. hehe.. tapi akhirnya bila sampai satu lagi masalah nak park kereta.. sebab mmg ramai sungguh manusia di situ..

sampai jer.. park kereta sikit punya jauh.. terpaksa ler jalan jauh sikit.. sebelum sampai ke tapak tempat jualan semua tuh noticed that Afi dan mula merah pipinya n da start selesema.. so at that moment i knew that this will be cut short... no jalan2 n belek2 things or what so ever.... so terus gi tempat nak makan dulu.. sebab semua cam da lapar esp the twins.. baru je lepas order tetiba jer blackout di seluruh kawasan wakaf che yeh tuh.. mmg gelap gelita pastu dengan sora budak2 dok maki hamun itu ini.. and i was like.. eh pesal nih.. da blackout nak maki hamun nape kan.. semua masa tuh dok pakat guna lampu hp jer...

tapi tak lama.. bla ada jer letrik aku bawak Afi tour dulu.. sebab nanti kang nak makan susah.. biar orang laki makan dulu.. mmg masa dok berjalan tu adalah benda yang aku da berkenan.. tapi prob was i dont have any money with me.. Hn tak kasi aku withdraw duit (yg tak seberapa tuh) katanya nak apa cakap.. aku pulak jenis yang tak suka minta2 nih.. kalau aku berkenan sedaya boleh aku akan usahakan dapat sendiri.. so mood to shopping tadaklah sebab aku tak pegang cash money...

dipendekkan cerita.. pastu aku pulak makan.. then jalan2.. tanpa membeli apa pun... last2 da kuar main road balik.. then tgk jam dah kul 11 lebih.. jumpa geng Hn kat simpang nak masuk ke tempat park... he asked me whether i want anything or not.. or else datang balik the next day.. last sekali kami cuma beli toto n aku sambar 2 lai tudung (tupun setelah di paksa... ishhhh tak suka lah beli dalam keadaan camnih) then terus balik.. tapi sebelum tu sempat jugak belikan Afi his new shoe... kira kasut rayalah yer sayang...

mesti korang bosan baca n3 nih sebab tdak gambar... sorry lah yer...

1 comment:

  1. amboi ina best nyer jalan2 kat sana...

    last time i pegi kelantan.. was ... tah bila erk.. masa tuh darjah2 kot... hehhee..

    ReplyDelete