Go confidently in the direction of your dreams! Live the life you've imagined.

October 20, 2010

i want her back with me....






sejak our Helper tadak.. so urusan kemas2 rumah jadi sungguh tidak teratur.. adeh.. whom to be blame.. aku kah???? banyak benda yang ala2 tertangguh sebab tadak masa (isshhh boleh ker kata gitu - tadak masa) takkan ler 24 jam yang dok ada tuh tak cukup lagi.. huhu... tapi itulah realitinya.. aku mmg kekadang nak sapu sampah pun cam tak sempat.. tapi apa boleh buat penat ker apa ker kena jugak lah sapu or kutip2 sampah buang kan.. kalau tak nanti jadi makanan si Afi pulak (wpun dia jarang ler kutip benda n terus masuk mulut utk di makan)

antara benda yang paling susah tuk aku buat (hehe see ayat orang segan or apakah) adalah tuk menggosok baju.. adeh ada kot 2 raga baju tuk di gosok.. aku kalau diberi pilihan tuk basuh, sidai n lipat or gosok i will definitely choose the trio... gosok.. alahai kan best kalau ada orang tolong buatkan... been asking Hn to help me with the ironing stuff tapi hehe.. i dont think he would want to do it.. so bab meng iron baju terpaksalah tunggu aku ada mood untuk itu dan selalu ari Ahad adalah hari tuk gosok baju.. sebab once a week gosok baju means aku ada cukup baju tuk di pakai sepanjang minggu (for school lah kan) cuma kadang2 tuh waktu pagi before gi sekolah aku gosok tudung yg nak di pakai.. sama jugak kalau baju sekolah twin (since they have like 4 set of school uniform) so on wed or thurs aku akan gosoklah baju sekolah dorang..



ishhh cuba bayang nooo kalau lah kita masih guna iron cam zaman dulu2.. kena panaskan arang dulu dah sebagainya.. mau pengsan aku kan.. berapa belas pasang baju sekali nak gosok.. huhu tak dapat nak dibayangkan..


selain iron baju kerja yang aku tak dapat buat setiap hari adalah mop lantai, lipat kain baju dan lain2 kerja yang bersesuaian dengan kerja rumah lah.. hehe.. mop lantai setakat harini bergantung kepada kerajinan aku.. kalau mood aku mmg ok haritu.. so korang akan tengok rumah aku dari depan ke belakang rumah mmg aku kemas.. kira complete ler dengan susun2 barang, toys, magazines, redeco (kalau larat), sapu sampah, buang sawang n mop lantai.. tapi kalau mood aku agak weng sikit so aku paling senang jer.. minta tolong twin kutip sampah n simpan all their toys (termasuk toys Afi) dalam tempat mainan dorang.. bilik belakang yang aku khususkan tuk dorang main pun dah cam tongkang pecah.. tak percaya haaa tengoklah..



nih ntah tahun bila pulak baru aku nak boleh kemas nih (huaaahauaaa).. mmg senang ler sebab i feel like dorang cuma sepahkan bilik nih jer.. n so far so good.. sebab mmg bilik nih jer yang bersepah tapi bila tengok keadaan bilik nih aku rasa cam adehhh poning kepala den.. apakah yang berlaku di sini.. huru hara jadiknya (eh itu bukan gambar sebenar keadaan di rumah aku yer ) tapi lebih kurang laaa..



maybe one day bilik tuh akan bertukar jadik gini.. hmm sedap sikit mata memandang.. tapi since this house is the government house.. so aku tak boleh ler nak cat seindah ini.. (yeke tak boleh korang.. aku tension arrr dengan cat rumah nih sekarang.. dah comot sangat.. ) mmg tak boleh cat ker kalau rumah kerajaan.. niat aku cuma nak bagi rumah kerajaan nih cantik sikit.. salah ker..





or maybe aku boleh dapatkan (beli lah) rak sebegini.. then maybe their toys akan jadi lebih organize.. tapi kalau sampai ke atas siling tuh sapa pula nak panjat amik.. tapi serius la aku suka lah rak nih.. hehe...



tu lah dulu luahan hati dari aku yang sungguh serabut dengan keadaan rumah aku nih.. aku mmg tabik spring dekat semua ibu2 yang manage to take care or their kids n house at the same time.. sebab sesungguhnya aku belum berkemampuan ke arah itu...




0 Comments:

Post a Comment