Go confidently in the direction of your dreams! Live the life you've imagined.

February 18, 2011

i have this F E E L I N G




hi again.. 
kat umah nih.. tidokan Afi.. sesambil layan Internet..
tak tahulah kenapa cam susah hati jer..
tadi da buat n3 pasal worried bout my kids sepanjang aku tadak next week..
now the feeling is still there...
huhu..


lately i've been doing a lot of thinking.. 
aku rasa aku perlu lakukan sesuatu..
sesuatu untuk menjamin masa depan yang lebih baik..
apa yang ada sekarang bukanlah tidak mencukupi tetapi
kita harus lebih bersedia kan.. we dont know what will happen in future..

tadi member aku aka my prev insurance agent datang tuk give me all prev receipt..
wpun dia seorang pensyarah tapi masih lagi buat extra work as insurance agent
semua tuh untuk apa??





bagi aku semua orang ada cara tuk prepare themselves n their family kan..
alhamdulillah so far all my kids da ada insurance dengan Pru...
aku pun sama.. for some people mungkin mereka masih merasakan ins nih tak penting kan..
aku pun tak tahulah kenapa mereka beranggapan begitu..
if something happen to them are their family member well prepared to survive...
bagi aku kena buang sama rasa pentingkan diri sendiri dalam soal ini kan..


ins adalah one way of preparing our loves one if something happen to us..
selain itu??
cukupkan simpanan buat mereka dan kita sekarang nih..
honestly i will say NO... sebab tuh kadang2 asyik rasa cam susah jer kan..
(wpun ada orang lain yang lebih susah dan memerlukan)
tapi perasaan tu tetap ada... aku sendiri akan rasa susah hati bila benda yang aku 
nak sangat beli or teringin nak beli or terasa nak beli tapi tak dapat beli sebab 
tak cukup duit... tak best tau ada those feeling.. yerlah bukanlah aku nih
shopaholic ke apa.. semua benda yg aku nak kena dapat or else kan..
tapi itulah.. we have dreams we have to fulfilled our needs sometime..
bila tak dapat mmg rasa frust kan.. nak buat camner.. 



so am still thinking of what is the best way to secure my kids future n of course mine..
what shud i do... am still thinking..

0 Comments:

Post a Comment