Go confidently in the direction of your dreams! Live the life you've imagined.

March 26, 2011

bila dah tak tau nak pakai apa.. takkan nak ...



pernah tak korang rasa cam fesyen yang korang kenakan tuh tak sesuai..
tak sesuai dengan badan korang..
tak sesuai dengan imej korang..
tak sesuai dengan event yang dihadiri..
kalau pakai yang nih nanti nampak cam bebudak jer..
pakai yang nih nanti nampak cam tua pulak..
pernah tak ada problem tuh...



honestly aku mmg selalu rasa gitu tau..
nak tahu kenapa sebab profesion aku... i'm a teacher..
so most of the time am wearing a formal attire..
aka baju kurung, kebaya but most of the time kurung lah senang kan..
tapi bile once in a while nak kena pegi sekolah tuk buat apa2 kerja aku cam
dah tak tau what to wear.. takkan nak pakai baju kurung jugak
wpun hari cuti sekolah (yeah sometimes we teachers mmg kena gi sekolah wpun cuti)




dan bila aku sarung jeans n blouse g sekolah mulalah rasa cam
boleh ker pakai gini.. tak salah ker..
pergi kursus pun musti rasa gitu.. aku mmg sempoiii so most of the time sarung jeans
ngan t-shirt or tops jer.. tapi yerlah kursus nih selalunya formal
so working hours mmg aku sarung baju kurung ler but then after that
takkan nak pakai baju kurung lagi kan.. huhu..
pening nih..



so skrg aku sangat2 perlukan idea on how to dress up accordingly..
orang kata biarlah bersesuaian dengan usia, dan tempatnya...
dan lebih penting biarlah orang tengok pun sesuai dengan penggayanya..

here i have a few tips yang dikongsikan oleh




jom baca nih


Bermula sekarang eightDesigns akan buat satu slot EDZ-Mag (eightDesigns e-Magazine) yg bercerita pasal tips fesyen dan kecantikan yg sesuai untuk sis semua, ditulis dalam Bahasa Melayu yg ringkas dan senang difahami ;) EDZ-Mag akan di publish kat blog eightDesigns maybe setiap 2 atau 3 minggu.

0 Comments:

Post a Comment